Kezünkben a digitális jövő

Boritokep
    # Tájékoztatók

    9/26/2022


    4 perc olvasási idő


    Címkék

    szakképzés

Kreativitás a szakképzésben

Kiemelt szerepet kapnak a kreatív készségek a szakképzésben is

Újabb, a szakképzést érintő stratégiai kérdésekről egyeztetett a Szakképzési Innovációs Tanács (SZIT) 2022. szeptember 22-én, Budapesten. A szakképzés legmagasabb szintű fórumának ezúttal a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) adott otthon, ahol a testület áttekintette a duális képzési rendszer aktuális helyzetét és fejlesztési lehetőségeit. Emellett a tagok tájékozódhattak a kreatív technikumok elindulásában rejlő új lehetőségekről, valamint a kreativitás értékelését és fejlesztését támogató szempontrendszerekről.

A 2018-ban megalakult tanács célja, hogy rendszeres fórumot biztosítson az érdemi párbeszédhez a kormányzat és a szakképzési rendszer meghatározó szereplői között. A SZIT tagjai a kormányzati oldal mellett a kamarák, nagyvállalatok, szakszervezetek, érdekképviseleti szervek, oktatási szervezetek, intézményfenntartók és tanulói képviseletek delegáltjai. 

A MOME nem csak a SZIT-nek, hanem „A kreatív technikumok értékelését és fejlesztését támogató szempontrendszer bevezetése és támogatása” elnevezésű szakmai program záró rendezvényének is otthont adott. 

Elindultak a kreatív technikumok

A 4. ipari forradalom hatásai, a megváltozott termelési és értékesítési módszerek, az új technológiák és anyagok gyökeresen új tanítási és tanulási módszereket igényelnek. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, mint a hazai kulturális és művészeti élet egyik kiemelkedő képviselője, nemzeti intézménye és kreatív központja, a Kulturális és Innovációs Minisztérium kezdeményezésére több elemből álló programot indított a megújuló szakképzés intézményei kreatív fejlődésének támogatására. 

Ennek egyik elemeként jött létre a Kreatív Technikumok intézményi értékelését és fejlesztését támogató szempontrendszer első verziója: egy olyan önértékelő eszköz, amely új megközelítést és szemléletet kínál a technikumoknak az intézmény és a képzések kreatív fejlesztésére. A kidolgozott értékelési szempontrendszer segítséget nyújthat a magukat kreatívnak tekintő technikumok önmeghatározásához, kreativitásuk és a kreativitásfejlesztésben játszott szerepük értékeléséhez, és e téren működésük, napi gyakorlatuk fejlettségének felméréséhez.

A 2020-ban megújult szakképzési rendszerben kiemelt szerepet kap a projektszemléletű szakmai oktatás, az oktatók továbbképzése és szemléletformálása. Cél, hogy a szakképzésben működő technikumok vonzó erőt képviseljenek azon tanulók pályaválasztásában, akiknek van kreatív jellegű készségük és érdeklődésük, akik jövőképéhez közel áll a kreatív ipar. 

A projektet bemutató videó itt érhető el.

Forrás: KIM/IKK
Képillusztráció: mome.hu


Érdekes lehet számodra

Országos Szakképzési Tanévnyitó borítókép
Országos Szakképzési Tanévnyitó

Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter Székesfehérváron nyitotta meg a 2022/2023-as tanévet

# Tájékoztatók
Országos logisztikai versenyt rendeztek szakképzési centrumok részvételével borítókép
Országos logisztikai versenyt rendeztek szakképzési centrumok részvételével

A váci Piarista Kilátó Központ adott helyszínt annak az országos logisztikai versenynek, ahol szakképzésben tanuló diákok mérhették össze játékos formában tudásukat. A döntőbe nyolc régió 24 középiskolás diákja jutott, a győztes egy budapesti intézmény tanulója lett.

# Tájékoztatók
Az „Ifjúság Európai Éve” fejleményei borítókép
Az „Ifjúság Európai Éve” fejleményei

Az Európai Unió 1983-tól kezdve minden évben kiválaszt egy tematikus területet, azzal a céllal, hogy az adott területre, kérdésre irányítsa a figyelmet és párbeszédet ösztönözzön a témával kapcsolatban egy teljes éven keresztül. 2022 az „Ifjúság Európai Éve”.

# Tájékoztatók