- #Tájékoztatók
8/25/2022
2 perc olvasási idő
Címkék
oktatásfejlődés
képzés
Kiadványt jelentetett meg a Cedefop a szakképzésben oktatókról a ReferNet projekt keretében
A szakképzésben oktatók szerepe, valamint szakmai fejlődésük átfogó megközelítése kulcsfontosságú az európai oktatási és képzési folyamatok javításában.
Pótolva az információs hiányosságokat, a Cedefop ReferNet hálózata, az Európai Unió tagállamaira, Izlandra és Norvégiára vonatkozóan 29 tematikus jelentést tett közzé, szisztematikusan feltérképezve a szakképzésben oktatók státuszát, képzési és továbbképzési rendszerét, mindezt iskolai, illetve munkahelyi környezetben.
Az országjelentések tartalmazzák a kulcsfogalmak nemzeti definícióit, világos képet adnak az iskolarendszerű szakképzésben dolgozó oktatókról, valamint szakmai fejlődésük megszervezéséről és támogatásáról. A tematikus jelentések kiemelik a 2015-től napjainkig zajló szakpolitikai és gyakorlati fejlesztéseket, különös tekintettel a digitális és zöld készségekre, valamint az inkluzív nevelés elősegítésére vonatkozókat.
A következtetések rámutatnak azokra a tartós kihívásokra, amelyekkel a szakképzésben oktatók szembesülnek összetett szerepük ellátása során, és feltárják, hogy az egyes országok hogyan alakítják ki prioritásaikat ezek kezelésére.
A tematikus jelentéseket a Cedefop ReferNet hálózata készítette, kiegészítve a nemzeti szakképzési rendszerekről elérhető egyéb általános információkat.
A Magyarországról szóló kiadvány szerzője Leiner Veronika. A kiadvány elérhető itt.
Forrás megjelölése: Cedefop
Kép forrásának megjelölése: Cedefop
Érdekes lehet számodra
Az Oktatási Hivatal február 9-én hozta nyilvánosságra az idei központi írásbeli felvételi eredményeit.
A Magyar Ápolási Egyesület és a Szolnoki Szakképzési Centrum második alkalommal rendezi meg az egészségügyi szakképzésben tanuló 10. és 11. évfolyamos, nappali tagozatos diákok számára, a „KÖZÖS ÜGYÜNK AZ ÁPOLÁS” szakmai versenyét.
Közös szakmai napot tartott az IKK Zrt. és a Piarista Kilátó Központ